Honda CRF150RB är märkets minsta renodlade crossmaskin – byggd för tävling och framtagen som den perfekta instegsmodellen till de större och flerfaldigt mästerskapsvinnande CRF250R och CRF450R. Den kraftfulla fyrtakts Unicam-motorn levererar jämn och lättkontrollerad effekt genom hela registret, medan Showa-fjädring och en lätt stålram ger trygg stabilitet och följsamhet på banan. För modellår 2025 uppdateras den med ny grafik i samma stil som CRF-seriens större modeller.

Chassi
-
Lätt och hållfast stålram
-
37 mm Showa inverterad cartridge-gaffel
-
Pro-Link-bakdämpning med Showa-stötdämpare
-
19-tums framhjul och 16-tums bakhjul
-
220 mm frambroms och 190 mm bakbroms
-
CRF450R-inspirerad kaross med låg sits på 866 mm
CRF150RB är byggd på en slitstark och lätt stålram med dimensioner som ger trygg spårstabilitet och snabb, exakt kurvtagning. Den inverterade 37 mm Showa-gaffeln och Pro-Link-baksvingen är framtagna för optimal kontroll vid både kompression och återfjädring, även på tuffa och slagiga underlag.
De stora och starka 19/16-tums hjulen minimerar ofjädrad vikt samtidigt som de ger maximal hållbarhet. Lätta bromsskivor på 220 mm fram och 190 mm bak kombineras med högpresterande bromsbelägg för stark och exakt bromsverkan.
Precis som övriga modeller i Hondas CRF-familj bär CRF150RB tydliga arvdrag – bland annat en robust 4,2-liters ståltank med integrerad bränslepump och skyddande ramkonstruktion.
Den CRF450R-inspirerade karossen kombineras med en låg sits och breda, höga styren med halvvåfflade handtag som passar mindre händer. För 2025 lanseras modellen i en ny och uppdaterad CRF-design med tydlig racingkaraktär.

Motor
- 149,7 cc fyrtakts SOHC-motor med jämn och lättkörd effekt
- 32 mm Keihin FCR-förgasare för direkt gasrespons
- Femväxlad lådväxlad transmission
- Rostfri avgaskrök och repackningsbar aluminiumdämpare
CRF150RB:s fyrcylindriga 149,7 cc SOHC-motor är utvecklad för att leverera en mjuk, linjär kraftkurva som är lätt att utnyttja för förare i utveckling. En 32 mm Keihin flat-slide-förgasare ger exakt respons vid alla gaspådrag.
Motorn använder ett tvådelat smörjsystem som separerar motoroljan från kopplings- och växellådsoljan, vilket förbättrar både kylning och livslängd. Luftburken är stor och flödesoptimerad, och en tvåstegs skumfilterinsats kan återanvändas.
Den femväxlade växellådan är tätt stegad för att matcha motorns breda effektregister och ger stark acceleration och jämn kontroll oavsett växelval.
